De jonge Eloise is aangenomen voor een mode opleiding in de Verenigde Koninkrijk. Tijdens haar avontuur verblijft ze in een huis van een oudere vrouw. Als ze gaat slapen ontwaakt ze in de jaren 60 en zit ze in het lichaam van een beeldschone zangeres genaamd Sandie. Hoe mooi het leven van Sandie ook lijkt, veranderd dit echter in een afschuwelijk lot.
Directed by: Edgar Wright
Screenplay by: Edgar Wright
Krysty Wilson-Cairns
Cast: Thomasin Mckenzie
Anya-Taylor Joy
Matt Smith
A murder and a mystery
Eloise Turner heeft een speciale gave, ze ziet haar overleden moeder heel vaak als ze in een spiegel kijkt. Eloise is aangenomen op een school in London voor fashion. Op haar eerste dag in London wordt ze al geïntimideerd door een taxichauffeur. Aangekomen in het studentenhuis ontmoet ze haar kamergenoot; die al meteen onaardig is. Eloise vind een kaartje op een prikbord waarop staat kamer te huur. Ze huurt deze kamer bij een oudere vrouw. Zodra Eloise gaat slapen wordt ze wakker in een andere wereld; de tijd van de jaren 60 in London. Eloise ontdekt dat ze in het lichaam zit van Sandie. Zij wil zangeres en beroemd worden. Eloise wordt geobsedeerd door deze vrouw en veranderd haar uiterlijk in die van Sandie.
Eloise komt erachter dat het mooie leventje van Sandie slecht afloopt. De man die Sandie helpt om beroemd te worden heeft slechte bedoelingen. Eloise gelooft dat deze man nog leeft en gaat naar hem opzoek. Echter zoekt ze de verkeerde en is de echte dader dichterbij dan ze denkt.
De jaren 60 thema
De thema van deze film komt ontzettend goed naar voren. In het begin zitten we in het heden, maar we gaan al snel naar de jaren 60 met Eloise in haar dromen. De kenmerkende kleding, muziek, en zelf's de auto's zijn in stijl van de jaren 60. De kostuums van Sandie zijn prachtig. Een roze jurk die stijl naar beneden loopt. Daarnaast draagt ze in de film ook een glanzende witte jas en een prachtige rode jurk met een rode strik op de achterkant. Qua haar veranderd Sandie totaal niet, de hele film kennen we haar met de half up half down kapsel. Vergeleken met Eloise veranderd zij wel veel qua kleding en kapsels, zelfs zo erg dat ze het uiterlijk van Sandie overneemt.
Muziek maakt de film tot leven
Edgar Wright heeft goed nagedacht over de muziek. De scenes, karakters en het thema komt daardoor tot leven. Als kijker heb je het gevoel dat je ook daadwerkelijk op de plek bent samen met de personages. Er wordt veel gebruik gemaakt van muziek opbouw, waardoor scenes meer karakter hebben. Zoals de dans scene die Thomasin, Anya en Matt Smith met ze drieën delen. Omdat Eloise in soort van in het lichaam van Sandie zit lijkt het net één personage. Tijdens deze dans scene wisselen Anya en Thomasin op een natuurlijke/realistische manier en lijkt het alsof Matt Smith met één persoon danst.
Een droom die uitkomt
Edgar heeft aan alles gedacht. Hoe de film in beeld wordt gebracht door gebruik te maken verschillende kaders, zoals symmetrie. Daarnaast is er veel met licht gewerkt, zoals de kleuren rood en blauw. Dit allemaal maakt Last Night In Soho een kunstzinnige film. Je ziet de passie en de liefde voor het maken van film naar voren komen; Edgar kennende doet hij dat ook altijd. Daarnaast is het een interessante samenwerking, Thomasin Mckenzie en Anya-Taylor Joy. Ze vormen samen een iconische duo. Hun twee samen in een film zien acteren en ook nog eens Edgar Wright die de film regisseert is een droom die uitkomt.
Last Night In Soho is een spannende film, LET OP er kunnen schokkende handelingen inzitten die gevoelig zijn voor sommige kijkers. De film is niet per se eng, al hoewel af en toe deed ik mijn handen voor mijn ogen (hahahaha). Verder is de film vooral heel interessant gemaakt en zie je de passie voor film maken naar voren komen.
Last Night in Soho kijken: https://www.primevideo.com/dp/amzn1.dv.gti.f5e8769f-ba49-4e6f-b7be-5a7c13f043ab?autoplay=0&ref_=atv_cf_strg_wb
Reactie plaatsen
Reacties